ارتباط با ما: info@arahimi.ir

دنبال کردن :
بالا

چهار علت شکست کسب و کار کوچک ؟چه عواملی را برای موفقیت کسب و کار رعایت کنیم؟

 

کسب و کار کوچک موفق چه کارهایی انجام می دهد که کسب و کار ناموفق انجام نمی دهد؟

پاسخ این سوال در این ۴ تکنیک کلیدی مدیریت است.

سیستم مدیریت کسب و کار کوچک امریکا در سراسر جهان شناخته شده و تحسین شده و شبیه سازی می شود.

این سیستم از ویژگی های دو صفت در روحیه ی مردم امریکا نشات می گیرد.

۱٫ شور و شوق نسبت به آینده و ساختن چیزهای بهتر

۲٫ تمایل به تغییر و تحول به منظور دستیابی به هدف.

هیچ جامعه ای در جهان بهتر و یا پرکارتر از سیستم سرمایه داری ایالت متحده در ایجاد کسب و کار کوچک جدید نیست.

اما اغلب ما آن قدر سرگرم تجاری سازی ایده ها و شروع سرمایه گذاری های جدید هستیم که کمتر وقت خود را صرف یادگیری اصول بنیادی مدیریت موفق که توسط شرکت های بزرگ، توسعه یافته است، می کنیم.

بسیاری از کارآفرینان در کاری که انجام می دهند خبره و ماهر هستند

اما یک کسب و کار کوچک را بدون هیچ آموزش رسمی و یا هیچ تجربه ای در قوانین و اصول مدیریت شروع می کنند.

“مدیریت” در اینجا به معنی مدیریت موفق یک کسب و کار کوچک در مقابل مدیریت غیر حرفه ای و غیرتکنیکی کسب و کار کوچک است.

در نتیجه یک مدیریت نامناسب، بسیاری از کسب و کارهای کوچک در سال های نخست با شکست مواجه می شوند.

آن ها به علت ضعف در محصولات و یا خدمات شکست نمی خورند بلکه به خاطر اینکه هیچ کسب و کاری با نشستن در یک اتاق به درستی مدیریت نمی شود.

زمانی که یک کسب و کار رشد می کند و به یک سطح معینی می رسد،

تکنیک های مدیریتی باید تغییر کند وگرنه تجارت با مشکل روبه رو می شود.

برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک مثلا مبلغ بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان باشد.

گاهی اوقات این نقطه ی بحرانی کوچکتر است.

گاهی اوقات بزرگتر، به هر حال، زمانی که چنین اتفاقی می افتدصاحبان و یا مدیران کسب و کارهای کوچک باید استنتاج کنند.

یا تغییر یابند یا به عبارتی دیگر از مدیریت اشیاء به مدیریت افراد بپردازند و از کارشناس فنی به متفکر استراتژیک تغییر یابند.

اغلب یک مسئولیت سخت است زیرا عادات کهنه و محکم در طی زمان توسعه یافته اند.

اما شاید عدم تغییر و تحول مهم ترین دلیل اینکه چرا یک کسب و کار با مشکل روبرو می شود.

دچار رکود می شود و یا حتی زیر وزن خودش سقوط می کند.

کسب و کار های موفق چه کاری انجام می دهند که کسب و کار های ناموفق انجام نمی دهند؟

۱٫در مرحله ی اول، صاحبان کسب و کارهای موفق ویژگی های شخصی را در خود پرورش می دهند که عبارتند از:

  • همواره آنان دید مثبتی به کسب و کار و به طور کلی زندگی دارند.
  • آنها به تلاش خود متعهد هستند.
  • آنها صبور و شکیبا هستند.
  • آنها در کار خود مقاومت و پافشاری می کنند.

۲٫در مرحله دوم، صاحبان کسب و کار موفق یک برنامه کسب و کار که طرح کسب و کار استراتژیک نامیده می شود تهیه می کنند.

در این طرح به وضوح مفهوم کسب و کار، ماموریت و فلسفه ی کسب و کار بیان می شود.

در این طرح، آنها اهداف شخصی و اهداف شرکت را تعیین می کنند.

همچنین مدت زمانی که باید به آن هدف برسند و استراتژی های رسیدن به آن هدف را نیز مشخص می کنند.

۳٫ در مرحله سوم، صاحبان یک کسب و کار موفق یک ساختار سازمان یافته توسعه می دهند که همانند یک ماشین به خوبی روغن زده شده عمل می کند.

این ساختار، شامل همه ی سیاست ها و روش های لازم برای تشویق همه ی همکاران به این موضوع که با تمام تلاش خود عمل کنید، است.

این ساختار شامل یک نمودار اکسل است که بر اساس آن به کسانی که بهتر عمل می کنند پاداش می دهد.

آن همچنین کسانی را که از رفتار قابل قبول منحرف شده اند تحت نظم و ترتیب درمی آورد.

موقعیت ها، وظایف، و مسئولیت ها تعریف و ابلاغ شده اند و عملکرد افراد به طور معمول اندازه گیری می شود.

آموزش، برنامه های غنی سازی شغل و برنامه های انگیزشی طراحی شده اند تا مشوقی برای همکاران باشند.

صاحبان موفق، همکاران خود را به عنوان باارزش ترین دارایی و منابع خود در نظر می گیرند.

۴٫چهارمین و آخرین مرحله، صاحبان کسب و کارهای موفق سیستم های پشتیبانی عملیاتی را توسعه می دهند.

این ها ممکن است مالی و یا غیر مالی، دستی و یا خودکار باشند.

هدف از این سیستم ها حمایت و کارآمدسازی تمام فعالیت های سازمان است.

ساختار خوب، همچنین به مدیریت بسیاری از کارهای روتین روزانه نیز کمک می کند.

ین فرصت را به صاحبان کسب و کار می دهد که بر روی مسائل استراتژیک تمرکز کنند.

اطلاعاتی که بوسیله ی این سیستم فراهم می شود، اطلاعات بحرانی و حساسی درمورد فروش، جریان نقدینگی و اطلاعات دیگری در مورد عملکرد مالی می دهد که مدیران ارشد قادر به تغییر به موقع عملکرد ها می کند.

 

به طور خلاصه ۴ کلید مدیریت موفق کسب و کار کوچک عبارتند از:

  1. صاحبان کسب و کار رفتارها و عادات مثبتی مثل: تعهد، صبر و مداومت را در خود تقویت کرده اند.
  2. یک برنامه ی پویا کسب و کار متناسب با محیط طراحی کرده اند.
  3. ساختار سازمانی به گونه ای طراحی شده است که کارکنان را به تلاش برای بهترین عملکرد و کمک به یکدیگر تشویق می کند.
  4. سیستم پشتیبانی عملیاتی که به منظور دنبال کردن عملکرد و بیان جزئیات عملیات روزانه و کمک کردن به مدیران ارشد بوسیله ی اطلاعات و داده های حساس برای مدیریت کسب و کار تهیه می شوند.

2 نظرات
  • نسرین حیاتی
    ۱۳۹۶-۰۱-۱۲ در ۱:۴۹ ب.ظ

    با سلام خدمت شما استاد گرامی.واقعا در هر کاری و برای شروع وادامه هر چیز از جمله کسب وکار موفق داشتن مهارتهای ارتباطی نقش بسیار موثری دارد.ممنون از موضوع خوب و کاربردی که برای خوانندگان سایت به اشتراک گذاشتید.

ثبت دیدگاه