ارتباط با ما: info@arahimi.ir

دنبال کردن :
بالا

چند نوع کارآفرین داریم؟

کارآفرینان، هر کدام متفاوت و منحصر به فرد هستند. یکی از عناصر مشترک همه ی کارآفرینان، تمایل به ایجاد آزادی در “کار” است. شناخت انواع کارآفرینان می تواند کلید رشد کسب و کار شما و رسیدن به هر نقطه عطفی در موفقیت شما باشد.

در این مقاله انواع مختلف کارآفرینان را مورد بررسی قرار می دهیم:

۱-کارآفرین شکاک

این کارآفرینان زمانی که موفقیت دیگران را می بینند،  به سرعت شروع به سوال کردن، می کنند. آنها کسب و کار دیگران را بررسی می کنند و به دنبال شکست ها و موفقیت ها و ویژگی های ذاتی که باعث موفقیت آنان می شود، هستند.

آنها به موفقیت شکاک هستند و اعتقاد دارند موفقیت حاصل نمی شود مگر اینکه هر چیزی دقیقا سره جای خودش قرار بگیرد. با این تفکر ذهنشان به آنها اجازه نمی دهد که اقدام کنند. آنها در شک و تردید خود گیر کرده اند و هر گونه عذر و بهانه ای را به خاطر ذهنیت مردد خود باور دارند. این نوع بدترین نوع کارآفرینی است.

۲-کارآفرین تقلیدکار

 

کارآفرینان

این کارآفرینان موفقیت دیگران را می بیند و تلاش می کند دقیقا آنها را کپی کنند. وب سایت آنها همان است، حتی کارت ویزیت آنان یکسان است، و کار آنان کپی کردن از رهبران بازار صنعت خود است. زمانی که یک محصول محبوب می شود، موج فراوانی از مردم وجود دارند که جزء به جزء آن را کپی می کنند.

هیچ چیز اشتباهی در مدل سازی موفقیت وجود ندارد؛ در واقع این کار بسیار هوشمندانه است. با این حال، بین مدل سازی و کپی کردن یک خط باریکی وجود دارد. مدل سازی موفقیت به این معنی است که شما می بینید که چه محصولی، چه روشی خوب عمل می کند و چگونگی ارتباط آن را با کسب و کارتان پیدا می کنید و از آن در کسب و کارتان استفاده می کنید.

۳-کارآفرین پژوهشی

کارآفرینان

این کارآفرینان دوست دارند یاد بگیرند. آنها نتیجه و عاقبت هر سناریوی ممکنی را برای تدوین استراتژی های شروع یا رشد یک کسب و کار را بررسی می کنند. یادگیری و تحقیق و بررسی هیچ مشکلی ندارد، اما وقتی که همه ی وقت یک کارآفرین به تحقیق می گذرد، اینجاست که مشکل بوجود می آید. این تحقیقات بهانه ای برای اقدام نکردن می شود.

در حالی که یک کارآفرین باید یاد بگیرد چه چیزی کارا است و چه چیزی می تواند به رشد و توسعه کسب و کارش کمک کند، باید زمانی را به پیاده سازی آموخته های خود اختصاص دهد. اکثر کارآفرینان بیشتر از آنچه فکر می کنند می دانند، اما بیش از حد درگیر اطلاعات می شوند. کلید موفقیت یادگیری والبته اقدام است.

۴-کارآفرین مصمم

این کارآفرینان “کامل” نیستند، اما به زودی خواهند شد. آنها ارزش کارآفرینی را می دانند، آنها می دانند که موفقیت بدون کپی امکان پذیر است، و آنها هر کاری که می توانند برای شروع یا رشد کسب و کار خود انجام می دهند.

۵-کارآفرین کامل

این کارآفرینان در تمام مراحل کارآفرینی حضور داشته اند و به ایجاد یک کسب و کار موفق پرداخته اند. آنها اکنون در حال ارزیابی فعالیت های خود هستند.

این کارآفرینان، چیزهایی را که به شما در دستیابی به موفقیت کمک می کند، کشف کرده اند. آنها متوجه شده اند که چگونه با مشتری خود ارتباط برقرار کنند و چگونه بزرگترین مشکلات خود را حل کنند. آنها درک کرده اند که وقتشان ارزشمندترین منبع آنهاست.

شما چه نوع کارآفرینی هستید؟ حقیقت را ببندید. اگر نیاز به تغییراتی دارید اقدام کنید. موفقیت برای هر یک از ما متفاوت خواهد بود. اما اگر شما موفق نیستید، ممکن است دلیل این باشد که شما نوعی از  کارآفرینی که باید و می خواهید باشید، نیستید.

رسیدن به موفقیت زمان بر است. رشد کسب و کار بخش عمده ای از زندگی شما را مصادره می کند. اما نتیجه ای که حاصل می شود، ارزش آن را مشخص می کند. همه ی اینها با اهداف شما و آنچه که از کسب و کارتان می خواهید شروع می شود.

 

بدون نظر

ثبت دیدگاه