ارتباط با ما: info@arahimi.ir

دنبال کردن :
بالا

پنج نیاز ضروری حیات استارتاپ

حیات استارتاپ ها

شاید تاکنون به گوشتان استارتاپ خورده باشد و با خود فکر کرده باشید که بحث استارتاپ هم تبی است که فروکش خواهد کرد اما فقط به چند استارتاپ موفق بسنده کرده و کسب و کار خود را شروع کنید اما نگاهی به آمار نگاه و دیدمان را بازتر خواهد کرد و بدرستی می توان تصمیم گرفت.

در اینجا می توانید مطلبی درباره استارتاپ بخوانید

بر اساس گزارش سازمان جهانی کسب و کارهای کوچک، نیمی از مشاغل در ۵ سال اول شکست می‌خورند، درحالی‌که بیش از ۲۰ درصد از آن‌ها در سال اول با شکست روبه‌رو می‌شوند. این آمار تکان‌دهنده است اما نباید باعث ناامیدی شود. اگرچه فضای زیادی برای شکست وجود دارد اما بیش از آن فضای پیروزی است.

به‌منظور موفقیت پروژه‌ی استارتاپی باید پایه و اساس محکمی داشته باشید. در ادامه ۵ مورد اساسی از نیازهای یک تجارت جدید یا استارتاپ و نحوه دست‌یابی به آن‌ها اشاره می‌شود.

  1. شبکه حمایتی قوی از همکاران و نقش آن در حیات استارتاپ

برای کارآفرینان نوپا، داشتن شبکه‌ای از همکاران و مشاوران حتی از محصول و سرمایه‌گذاری نیز مهم‌تر است.

اگر بخواهم یک ویژگی مشترک بین تمام افراد موفق را نام ببریم، آن توانایی ایجاد و پروراندن شبکه‌ای از افراد مختلف است. داشتن یک شبکه قدرتمند عنصر کلیدی است، زیرا از این طریق با منبعی از استعدادها، متخصصان صنعت و افرادی آشنا می‌شوید که می‌توانند توصیه‌های قانونی را به شما ارائه دهند.

توصیه‌ای که می‌توان به کارآفرینان جدید کرد توجه به محیط پیرامون است. این‌گونه نیروی حرکت ایجاد می‌شود، کسب‌وکار دیده می‌شود و ارتباطات به وجود می‌آید و دسترسی به منابع میسر می‌شود.

چگونه یک شبکه حمایتی ایجاد کنیم؟

  • پیدا کردن تجارت‌های نوآور و شرکت‌های نوآور. شرکت‌های نوآور به‌عنوان راهی است که نه‌تنها افراد را با کارآفرینان جوان در مرحله استارتاپ آشنا می‌کند، بلکه آن‌ها را با افراد موفق و کارآفرینان سریالی آشنا می‌کند که می‌توانند مشاور نسل بعدی باشند.
  • به سازمان حرفه‌ای در صنعت خود بپیوندید.
  • به اتاق‌های بازرگانی و نهادها و انجمن‌های خصوصی خود بپیوندید.
  • به شتابدهنده ها بپیوندید.
  1. محصولی بر اساس تقاضای مردم  و حیات استارتاپ

به نظر واضح است اما یکی از مشکلات تجارت جدید توسعه محصولی است که اگرچه ایده خوبی است اما نیازهای مبرم را برآورده نمی‌کند یا افراد را آن‌قدر ترغیب نمی‌کند که برای آن پول پرداخت کنند.

متوجه مسئله‌ای که می‌خواهید برای کاربران حل کنید باشید. هنگامی‌که از مسائل مشتریان خاص خود اطلاع داشته باشید، می‌توانید ایده بهتری برای بازار خود داشته باشید.

چگونه محصول درست را بسازیم؟

  • جست‌وجوی بازار. بهتر است نیمی از وقت خود را صرف توسعه محصول و نیم دیگر را صرف یافتن بازار هدف و درگیر کردن آن بکنید. با مشتریان هدف خود صحبت کنید. از ایده‌های آن‌ها استفاده کنید. به ایراداتی که می‌گیرند توجه کنید و سعی کنید آن‌ها را برطرف کنید. نه‌تنها می‌توانید شانس ایجاد محصولی بر اساس نیازهایشان را داشته باشید بلکه می‌توانید مشتری‌های علاقه‌مند خود را نیز داشته باشید.
  • از دید مشتری بنگرید. قوانین را مشتری وضع می‌کند – وظیفه مصاحبه‌کننده استارتاپی درک کامل نیازهای مشتریان است – نه اینکه نظر آن‌ها نسبت به محصولتان چیست.
  • قبل از سرمایه‌گذاری تست کنید. این تست چیزی بیشتر از این است که آیا محصول جواب می‌دهد یا خیر. بلکه تست محصول خود با کاربران ایده آل تان است تا ازآنچه می‌خواهند اطمینان حاصل کنید. انجام زودهنگام این کار باعث می‌شود مسیر خود را پیدا کنید.

اگر محصولتان درروند تست شکست بخورد اصلاح آن راحتر است تا زمانی که دو سال از ساخت آن بگذرد و سپس شکست بخورد.

  1. مکان مناسب برای حیات استارتاپ

ملک ارزان نیست. به‌غیراز خرید یا اجاره فضای کار، باید تجهیزات، خدمات نگهداری و بیمه را نیز در نظر بگیرید. حدود ۱٫۲ تا ۸٫۹ درصد از فروش کسب و کارهای کوچک به پرداخت اجاره اختصاص داده می‌شود. اگر بیشتر از این بپردازید، بهتر است به فکر مکان دیگری باشید.

فضای آنلاین همان‌طور که از اسم آن پیدا است، ارزان‌تر است، اما بازهم نیازمند توجه است. برای مثال، باید نام وب‌سایتتان به‌گونه‌ای باشد که به‌خوبی محصول و هدفتان را در جستجوی اینترنتی نشان دهد. این گونه، مشتریانی که نمی شناسید به دنبال شما می گردند.

چگونه بیشترین استفاده را از مکان ببرید؟

  • قبل از اجاره تحقیق کنید

 بااین‌وجود موقعیت فیزیکی می‌تواند عامل مهمی در موفقیت یک تجارت شود. موقعیت شما، هم ازلحاظ فیزیکی و هم آنلاین (همان‌طور که به‌وسیله وب‌سایت و رسانه اجتماعی‌تان تعریف می‌شود) باید برای مخاطب هدف یا افراد یا کسبه‌ای که می‌خواهند با آن در ارتباط باشند، آسان باشد. قیمت یک برگ خرید است، اما قابل‌سنجش با راحتی مشتری نیست.

  • مجازی شوید

 درحالی‌که داشتن دکه یا دفتری برای گروهتان جذاب است، اما یک فضای مجازی بهتر است. از اجاره دفتر راحت شوید. تا زمانی که پا بگیرید، می‌توانید پروژه استارتاپی را از آپارتمان خود یا در کافی‌شاپ پیگیری کنید. یا می‌توانید یک دفتر مجازی داشته باشید که هم ازنظر هزینه مقرون‌به‌صرفه است و هم برای تمام اعضای گروه در سراسر جهان برای کارهای استارتاپی عالی است. برنامه‌های کلوب محور هم چون project management software و video conferencing tools این قابلیت را برای همه فراهم کرده تا اطلاعات را به اشتراک بگذارند و به‌راحتی باهم ارتباط داشته باشند.

  1. برنامه‌ای برای سوددهی و حیات استارتاپ

تمام کسب‌وکارها به سود علاقه‌مند هستند – اما سوددهی دقیقه شامل چه چیزی می‌شود؟ آیا اگر بتوانید مخارج را پرداخت کنید و چیزی برای خودتان بماند سود ده هستید؟ باهدف گذاری خاصی در ذهنتان می‌توانید متوجه شوید که چه زمانی موفق شده‌اید و چه زمانی شکست‌خورده‌اید.

تعریفتان از سود هر چه که باشد، هیچ کسب‌وکار استارتاپی بدون منابع مالی قادر به دست‌یابی به آن نیست. بهتر است قبل از شروع یک برنامه کامل سرمایه‌گذاری داشته باشید.

چگونه سرمایه‌گذاری کنید؟

امروزه روش‌های بسیار زیادی برای دست‌یابی به کمک‌های مالی وجود دارد. در ادامه به برخی از معروف‌ترین‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • وام‌های کسب و کارهای کوچک؛ یعنی وام‌هایی برای کسب‌وکار. وام‌های تجاری یا تحت حمایت دولت وجود دارند، بنابراین قبل از درخواست سعی کنید تمام جوانب را بررسی کنید.
  • فرشته سرمایه‌گذار. معمولاً میلیونرهایی وجود دارند که به دنبال چیزهای پربازده جدید هستند و یا می‌خواهند صنعتی را ارتقا دهند که با آن آشنایی دارند. قبلاً دست‌یابی به این گروه از سرمایه گذران کار سختی بود اما دیگر این‌گونه نیست. رویدادهای سرمایه‌گذاری، شبکه‌های آنلاین و گروه‌هایی از سرمایه گذران وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید.
  1. معرفی برند برای حیات استارتاپ – آنلاین و خارج از آنلاین

حتی قبل از اینکه بخواهید محصولی را بفروشید، باید خود را معرفی کنید. با این کار می‌توانید مشتری‌های ممکن را پیدا کنید و حتی کسانی را پیدا کنید که می‌توانند در توسعه محصول به شما کمک کنند.

چگونه بر اساس بودجه شهرت پیدا کنیم؟

  • ظرفیت آنلاین خود را به حداکثر برسانید. با استفاده مناسب از کیوردهایی که باعث شناسایی شرکت یا خدماتتان می‌شود، می‌توانید مشتری ایده آل را هدف قرار دهید. به‌علاوه، رسانه‌های اجتماعی هم چون بلاگ ها و سایت‌های رسانه اجتماعی منابع رایگان یا ارزانی برای شهرت هستند.
  • جایی بروید که مشتری‌هایتان در آنجا حضور دارند. بلاگ ها، گروه‌های فیس‌بوک، انجمن‌ها و سایر جاهایی را پیدا کنید که افراد هدفتان وجود دارند.

در همایش‌های صنعتی که مشتریانتان می‌پیوندند، بروید. این همایش‌ها مکان‌های خوبی هستند که می‌توانید از پتانسیل گروهتان صحبت کنید. به‌علاوه با سرمایه‌گذاران و مشتریان صحبت کنید. حتی اگر غرفه ندارید کارت و بروشور با خود همراه داشته باشید.

  • تبدیل به متخصصی شناخته‌شده در حوزه خود بشوید. با تبدیل‌شدن به یک منبع قابل‌اعتماد دنباله‌رو پیدا می‌کنید، شبکه خود را افزایش می‌دهید و باعث می‌شود افراد بیشتر تمایل داشته باشند از شما بخرند. نوشتن مقاله برای مجلات و ایجاد رابطه باکسانی که گزارشی از شما تهیه می‌کنند مفید است. بلاگ های مهمان و سخنرانی دادن به‌صورت مهمان در این زمینه می‌تواند مفید باشد. درنهایت، با ارائه مقالات کاربردی، اینفوگرافیک ها و حتی الگوهای رفتاری که اشاره به محصول یا سرویستان دارد می‌توانید تبدیل به یک متخصص شوید.

برگرفته از:

http://www.businessnewsdaily.com

1نظر
  • ارسلان صبامهر
    ۱۳۹۶-۰۴-۰۱ در ۱:۵۷ ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید
    با آروزی موفق بیشتر برای شما استاد گرامی

ثبت دیدگاه